Waar gaan we dit doen

Dit is natuurlijk een vraag die we wel overwogen hebben.
Hier moet natuurlijk wel met meerdere factoren rekening worden gehouden, met name voor wie doen we het, is het een geschikte locatie voor onze doelgroepen, rekening houdend met bereikbaarheid, oevergesteldheid en veiligheid.
We hebben dus keuzes moeten maken uit onze grote aantallen wateren.

De wateren die we hebben gekozen zijn: de Rosenburgplas, de Groen van Prinstererlaan en het water achter de Gamma.

Nu denkt u vast waarom we niets met de wateren in het Nollebos / Westduinpark doen.
Aangezien we bijna jaarlijks in de Saunaplas vissterfte moeten constateren, zijn we deze wel aan het monitoren, voor wat betreft de zout- en zuurstofverhoudingen ten opzichte van de temperatuur en weersinvloeden.

Verder vinden wij het moeilijk, om een beslissing te nemen over de aanpak van deze wateren, gezien de onzekere toekomst / plannen rond dit gehele gebied.
Voor we hier geld in gaan investeren, willen we, als bestuur, aan de commissie de zekerheid kunnen bieden, dat we deze wateren kunnen behouden.

Deze zekerheid hebben we nog niet, we worden als vereniging wel betrokken bij de ontwikkeling van het geheel.
Voor onze inbreng hebben de VBC leden al veel tijd doorgebracht in het gehele gebied.