Beleidsregels

Vanuit onze vereniging willen wij, het bestuur, het volgende mededelen.
Wij vinden het belangrijk, dat een ieder op de hoogte is, hoe met elkaar om te gaan.
Dit geldt niet alleen voor de leden, maar ook voor vrijwilligers, het bestuur en controleurs.

1. Gedragsregels (geldt voor iedereen):

Binnen onze vereniging behandelen we elkaar met respect, luisteren we naar elkaar en laten een ander uitspreken.
We laten een ander in zijn of haar waarde.
Pesten, (seksuele) intimidatie of (macht) misbruik wordt niet getolereerd!
Als u dit waarneemt, meldt het bij onze VCP!
Bent u zelf het slachtoffer van dit soort gedrag?
Houdt het niet voor u, maar maak er melding van bij onze VCP!

2. Vertrouwenscontactpersoon, ook wel VCP (afgekort) genoemd:

Onze vereniging heeft een Vertrouwenscontactpersoon.
Zij is het aanspreekpunt voor alle personen die te maken krijgen met dit gedrag.
Ook voor vragen hierover of als u hier met iemand over wil praten, kunt u bij haar terecht.
Haar e-mailadres is cootje73@zeelandnet.nl
Vermeld duidelijk in de e-mail uw naam, telefoonnummer en vertel in het kort waar het over gaat en zij neemt (zo spoedig mogelijk) contact met u op.

3. Beleid omtrent aannemen nieuwe vrijwilligers:

Met ons nieuwe bestuur zijn we hard bezig om vrijwilligers bij de vereniging te krijgen.
Uiteraard worden eventuele aankomende vrijwilligers eerst  uitgenodigd voor één of meerdere gesprekken, waarin word gekeken naar de persoon zelf en hoe deze zich zou willen inzetten voor de vereniging.
Er worden referenties gevraagd, om te kijken wat voor ervaring hij/zij heeft en welke relevante werkzaamheden diegene voor de vereniging zou kunnen doen.
Dit zal tijdens de gesprekken duidelijk worden.
Mocht er van beide partijen uit, een akkoord zijn, zal deze vrijwilliger een VOG (verklaring Omtrent Gedrag) moeten aanvragen.
En als laatste word de vrijwilliger op de hoogte gebracht van onze gedragsregels binnen de vereniging.